Biblical Christian Articles

3358 Articles in 21 Languages

Bevisets vikt
Om en person har växt upp med felaktiga övertygelser så kan sökandet efter sanninge vara mycket förvirrande. Sanningen, oavsett hur ren, kan kännas emotionellt fel, om den strider mot en persons grundläggande övertygelser. Yahuwah har inte lämnat någon till att kämpa ensam. Han har i sitt Ord försett oss med en standard genom vilken vi kan skilja mellan rätt och fel. Vi talar om att använda bevisets vikt.
Comments: 0 
Hits: 1332 
Vila i frid | Vad händer efter döden?
Döden är varje människas del, eftersom alla har syndat. Skaparen, vars kärleksfulla hjärta aldrig ämnade att Hans barn skulle lida under synd, har tagit bort all tvekan om vad som händer efter döden.
Comments: 0 
Hits: 1283 
Skingra mörkret: När börjar en dag?
Motståndaren har stulit dyrkan ämnad Skaparen genom att ändra kalendern som används för att hitta den sjunde dagens sabbat. Men det är inte allt han har förändrat. Han har till och med förändrat när en dag börjar!
Comments: 0 
Hits: 1391 
Att tala med de döda är att tala med demoner
De flesta av världens religioner lär att själen inte dör med kroppen. En övertygelse om att själen aldrig dör är en öppen dörr för demoniska bedrägerier. När du tror att de döda fortfarande har en medveten själ och kan kommunicera med dig tillåter det demonerna att imitera de nära och kära och kommunicera direkt med dig.
Comments: 0 
Hits: 1578 
Paulus och galaterna
Många människor förvirras av Galaterbrevet. Söndagshållare och lördagshållare hävdar att Galaterbrevet lär oss att sabbaten spikades fast på korset och att Yahuwahs högtider inte längre är bindande. En förståelse av de berörda frågorna avslöjar något helt annat.
Comments: 0 
Hits: 1209 
Tro är segern!
Alla som accepterar den sanna sabbaten kommer att möta problem som är mänskligt olösliga. Yahuwah tillåter sådana prövningar så att Hans barn kommer att söka Honom. Det är först när oöverstigliga problem löses genom en förbundshållande Eloah som en persons tro stärks och TRO är det största behovet Yahs barn har idag.
Comments: 0 
Hits: 1225 
Predestinationsläran: Ett gudomligt lotteri?
Även om de som tror på predestinationsläran utan tvekan är uppriktiga i sin tro så är denna lära farlig eftersom den felaktigt framställer och förvränger Yahuwahs kärleksfulla karaktär. Den här artikeln kommer att diskutera de olika komponenterna i predestinationsläran och förklara hur dessa övertygelser motsäger Skrifterna.
Comments: 0 
Hits: 1366 
Det är mer välsignat att ge . . .
Det är ofta svårt att veta vad man ska göra med tionde och offergåvor när man etablerar en hemekklesia. Den här artikeln utforskar bibliska principer om tionde och offergåvor och ger förslag på hur de kan ges till Yahuwah, även när man håller hemekklesia.
Comments: 0 
Hits: 1091 
Erhåll Yahuwahs rättfärdighet

Hur man erhåller Yahuwahs rättfärdighet. En Biblisk genomgång av Evangeliets budskap och vad som menas med att “vandra i tro”.

Comments: 0 
Hits: 1308 
En gång räddad, alltid räddad?
“En gång räddad, alltid räddad?” Miljoner kristna lär ut att de förlösta har “evig säkerhet” och att när någon har räddats så kommer de alltid att vara räddade. Tyvärr lullar denna icke-bibliska lära många till sömns och leder dem till en falsk känsla av säkerhet.
Comments: 0 
Hits: 1279 
Frälsningens hemlighet
Ord och fraser läses eller hörs ibland i predikningar som man inte klart och tydligt förstår. Rättvisa genom tro är en sådan fras; ofta använd, sällan förstådd. Det är mycket viktigt att alla som önskar leva ett evigt liv med Yahuwah har en klar förståelse av exakt vad “rättfärdighet genom tro” är eftersom det är det enda sättet någon ska räddas på.
Comments: 0 
Hits: 1200 
De utkallades kyrka

Skrifterna är tydliga. Den kvarvarande "kyrkan" är inte det sista organiserade samfundet. Per definition kan det inte finnas någon slutlig organiserad struktur. Snarare är de den sista kvarlevan av de Utkallade. De kallas ut ur alla samfund. Skrifterna visar oss att den sista generationen gör den slutliga separationen från Babylon, hennes kyrkor, och från alla falska läror och praxis.

Comments: 0 
Hits: 1326 
Yahushua: Hans liv för mitt

Det faktum att Yahushua frestades "i allt liksom vi, men utan synd" ger alla uppmuntran att vi också kan övervinna på samma sätt som Frälsaren gjorde. Hemligheten till Yahushuas konsekventa seger i striden mot synden och Satan hittas i Hans lika konsekventa förtröstan på sin Faders styrka. Han utövade ingen makt som inte är vårt privilegium att också utöva genom tro på Honom.

Comments: 0 
Hits: 1185 
Yahushua: Vår store överstepräst
Yahuwahs oändliga visdom och gränslösa kärlek utformade en plan där den syndiga, fallne människan kunde återställas den gudomliga ynnesten. Denna plan omfattade mycket mer än mänsklighetens lagliga förlösning från Satans kontroll. Det krävde också återställandet av den gudomliga karaktären i människans själ. Det är detta hopp, fullständig återställning tillbaka till den gudomliga avbilden, som Paulus hänvisade till. Och det är detta arbete som Yahushua engagerar sig i just nu.
Comments: 0 
Hits: 1537 
De stora och dyrbara löftena
I dessa sista tider är det verkliga priset för evigt liv uppenbart. Att vinna himmelriket kommer att kräva att man ger upp allt. Nya situationer kommer att uppstå som kräver mer än mänsklig vishet. I detta, som i alla andra situationer, har Yahuwah gett en lösning för varje problem. Yahuwahs ord innehåller kraften att göra som det står skrivet. Hävda därför Hans löften! De är Hans gåva till dig. Du kan säkert vila alla på löften eftersom de är Yahs ord och de innehåller kraften att göra vad de utfärdat!
Comments: 0 
Hits: 1479 
Denna dag med Yahuwah
Dagligt överlämnande är hemligheten till en stark och varaktig, glad och intim relation med Yahuwah. Lär dig hemligheten med den dagliga övergången och träd in i Yahs frid och glädjen att bli vägledd av Honom!
Comments: 0 
Hits: 1299 
Babyloniska mysterier: Den dolde guden
Den mest förvånande och chockerande informationen uppenbaras när den dolda gudens identitet avslöjas. Du kommer aldrig att titta på söndag eller lördag igen på samma sätt när du har läst den här artikeln.
Comments: 0 
Hits: 1458 
10 FAKTA du måste veta om jesuiterna!
"Akta er för de falska profeterna, som kommer till er klädda som får men i sitt inre är rovlystna vargar." - Yahushua i Matteus 7:15

Denna chockerande sammanställning av fakta om Jesu sällskap, jesuitorden, måste varje människa som studerar Bibelns profetior läsa! Beväpna dig själv med kunskap så att du inte blir lurad!
Comments: 0 
Hits: 4845 
Hemekklesian
Husekklesian är mycket populär idag av många skäl. Men är de bara en del av Babylons förvirring? Den ursprungliga formen av gudomlig tillbedjan infördes i Eden som en hemekklesia. Den grundläggande formen för tillbedjan, vandring med Yahuwah, upprätthålls genom alla de gudomligt etablerade företagen: domare, kungar, och evangelisk ekklesia, som främst var en heminstitution i apostolisk tid. Evangeliet ger fjorton specifika principer att upprätta för att kunna upprätthålla en giltig ekklesia. De Nytestamentliga breven ger åtta specifika andliga gåvor för att gynna ekklesian. Vi står fortfarande inför idag med samma utmaningar som krävde diakonens och de äldstes tjänst i den apostoliska ekklesian. Detta enkla, men ändå effektiva system var fast etablerat av budordshållande sanningsälskare. Husekklesian förblir Yahuwahs sanna ekklesia idag. Ingen ny slags organisation förväntas.
Comments: 0 
Hits: 1463 
Mysterium Babylon: Saturnus ursprung
Utforska guden Saturnus ursprung och upptäck vem som får dyrkan på lördagen (Saturnus dag). Den här artikeln är ett måste för alla som tror att lördag är Bibelns heliga sjunde dags Sabbat.
Comments: 0 
Hits: 1593 

Loading...
Loading the next set of posts...
No more posts to show.